Većina naše svakodnevne komunikacije se odvija po automatizmu i tiče se tema koje ne shvatamo lično, ali postoje izuzeci. U pitanju su razgovori u kojima jedna strana iznosi, direktno ili indirektno, nezadovoljstvo ponašanjem onoga drugoga. Bilo da smo mi ta osoba koja iznosi nezadovoljstvo ili koja prima negativan feedback, moramo da vodimo računa o pojavi defanzivnosti. Defanzivnost se, dakle, javlja kada osećamo da u razgovoru naš identitet ili interesi bivaju na neki način ugroženi. Najčešće se manifestuje tako što osoba krene da se opravdava, odbija da nastavi razgovor ili prelazi u napad (ne kaže se uzalud da je napad najbolja odbrana). Ona će biti prisutna u svakom teškom razgovoru, koliko god se trudili da je ugušimo i zato je bitno prepoznati i upravljati njome tako da ne predstavlja prepreku u iznalaženju konstruktivnih rešenja. Kako da upravljate svojom defanzivnošću? Ovo je izuzetno teško i verovatno je veština koju ćete izgrađivati tokom celog života. Naj...